Dieta to nie kara

By Barbara Turska czerwiec 02, 2020 1192

Wiele z nas na słowo: dieta od razu myśli: Nie! – żadna dieta ... po co? … dobrze jem... A często wcale tak nie jest i nie zdajemy sobie sprawy, że dieta to może być przyjazny nam zdrowy sposób odżywiania, który jest równocześnie przyjemny. Teraz mamy dużo wolnego czasu na myślenie. Dlaczego więc nie wprowadzić kilku łatwych zmian, które sprawią, że poczujemy się lepiej i może nawet pomogą zgubić nieco tłuszczyku?

Proponuję, abyś przez 6 tygodni przeprowadził/-a następującą analizę i implementację w 6 częściach.

  1. WODA Powinno być około 2 litrów dziennie w formie wody lub herbatki owocowej lub ziołowej. Jeśli nie lubisz wody – możesz pić ją małymi szklaneczkami z dodatkiem mięty, bazylii, cytryny czy też truskawki. Woda jest bardzo ważna – naturalnie usuwa toksyny z organizmu (np. kiedy się pocisz), poprawia pracę jelit czyli zapewnia lepsze trawienie, a także wpływa na naszą witalność i wygląd skóry.
  2. ELIMINACJA PRODUKTÓW WYSOKOPRZETWORZONYCH Ogólnie ogranicz słodkości i sztuczności. Cukier to nałóg, więc ograniczaj bardzo stopniowo. Na przykład, zjedz jeden kawałek ciasta (upieczonego w domu) zamiast dwóch i raczej do 16.00 niż wieczorem. Uda się!
  3. WARZYWA Surowe warzywa powinny być towarzyszem każdego posiłku – są tanim superfoodem. Mają mało kalorii, dużo witamin, składników mineralnych i błonnika – lepsze niż tabletki na trawienie. A więc, mała surówka do każdego posiłku.
  4. OBIADY Niech ziemniaki do obiadu zamienią się z jedną z kilku możliwości – zacznij jeść smakowite kasze, czasem ryż, czasem pełnoziarnisty makaron. Stopniowo ogranicz spożycie mięsa.
  5. NIE PODJADAJ Zaobserwuj, kiedy masz czas i lubisz jeść. Ile razy dziennie. Stopniowo przyzwyczaj swój organizm do 3-5 posiłków dziennie, ostatni dość lekki, na około 2 godziny przed snem. Chodzi o to, żeby nie podjadać pomiędzy. Kiedy zjesz konkretny posiłek, twój system trawienny pracuje intensywnie zamieniając go na energię. Kiedy podjadasz, to tak, jakby ciągle być na jałowym biegu – i właśnie wtedy odkłada się tłuszczyk.
  6. RUCH Tak jak samochód mało spala i truje jak stoi na światłach, tak i ty jeśli nie będziesz się ruszać, nie pomożesz swojemu ciału. To niezbędna część zdrowego odżywiania. Zacznij od krótkich energicznych spacerów – szybko poczujesz się lepiej na ciele i na duchu.

Na zachętę zdrowy niskokaloryczny deser, które może być nawet wieczornym posiłkiem.
Składniki: 50 g - orzechów jakie lubisz, 150 g - jogurtu naturalnego lub greckiego, 20 g - gorzkiego kakao, 20 g - ksylitolu, ewentualnie łyżeczka miodu. wykonanie: Połowę jogurtu blendujemy z ksylitolem, orzechami i kakao. Gotowy krem wkładamy do lodówki na około godzinę. Dodajemy resztę jogurtu na wierzch i posypujemy lekko kakao.

autor: Barbara Turska

Oceń ten artykuł
(0 głosów)
Ostatnio zmieniany wtorek, 02 czerwiec 2020 16:25
reklama
reklama