Sięgnij po pomoc, czyli siedzenie dynamiczne z przyrządem

By Katarzyna Daniek kwiecień 19, 2020 1795

Dzisiaj w Akademii Siedzących Inaczej ciąg dalszy siedzenia dynamicznego ale z pomocami. Czyli coś dla gadżetowców lub osób, które wolą zawierzyć wsparciu przyrządu we wsparciu swojego zdrowia.

Wsparcie przy siedzeniu dynamiczny możne dać wam:

  1. BERET INACZEJ ZWANY DYSKIEM, czyli dysk napeł-niony powietrzem, które kładziemy na siedzisku i na którym sami zasiadamy. Ten rodzaj niestabilnego podłoża daje nam gwarancję, że nie będziemy w bezruchu nawet 5 minut. Stopień napompowania przyrządu zależy od naszej budowy. Ważne aby siadając na nim nie było efektu zsuwania się. Jeśli tak jest, to znaczy że trzeba trochę powietrza spuścić. I kolejna istotna zasada: siadając na berecie musimy móc postawić całe stopy na podłodze. Jeśli tak nie jest albo obniż krzesło o ile jest to możliwe, albo skorzystaj z podnóżka Ja osobiście bardzo polecam Tanie, a efektywne.
  2. PIŁKA REHABILITACYJNA ZWANA SZWAJCARSKĄ, czyli duża piłka odpowiednio dobrana do naszego wzrostu i odpowiednio napompowana (nie może być na maksa bo spadniemy z niej). Piłkę dobieramy nie tyle do wzrostu całkowitego, co do wzrostu do pasa, czyli siedząc na piłce musimy mieć nadal kat prosty pomiędzy udami i łydkami. Dzięki ciągłemu balansowi i pracy mięśni stabilizacyjnych, które łapią nam pion nie musimy się martwić, że zastygniemy w bezruchu
  3. FOTEL BUJANY Tak to nie żart. Fotele bujane czy zwykle bujaki czy fotele z funkcja bujania pozwolą nam na zachowanie dynamiki siedzenia! Nie wszystkie jednak (np klasyczny bujak) nadadzą się do pracy przy biurku
  4. KLĘCZNIK Czyli siedzisko dedykowane osobom z dyskopatiami. Tu ciężar ciała rozkłada się zupełnie inaczej obciążając kręgosłup, czyli na kolana i pośladki. Nie jest to jednak siedzisko polecane do dłuższej pracy, gdyż może doprowadzić do upośledzenia krążenia w kończynach dolnych.

Polecam również w tej sekcji siedzenie alternatywne czyli takie, które odciąży kręgosłup i da możliwość pracy z guzami kulszowymi. Mądrze brzmi, a to po prostu siedzenie przodem do oparcia krzesła! Całe stopy szeroko oparte o podłoże bez jakichś ekstrawagancji. Do stosowania przy każdych krzesłach bez wy-profilowanego siedziska i bez podłokietnikow. To tyle na dziś. Wybierzcie swój sposób. Ja jeśli już się wspomagam to beretem, ale to mój subiektywny wybór.

Oceń ten artykuł
(0 głosów)
Ostatnio zmieniany niedziela, 19 kwiecień 2020 16:33
reklama
reklama